-->

maandag 16 april 2012

Rafi's boekje @ ART Specially 2012.

Zoals beloofd een uitleg over dit kleine leuke pocket boekje.
Ik heb de maten niet van Rafi zelf maar volgens mij moet het aardig kloppen! Ik denk dat je dit boek in elk gewenst formaat kunt maken zolang je basis maar vierkant is. Rechthoekig kan ook, maar dan heb je meerdere bladzijden. (voor evt vragen kun je altijd een berichtje achterlaten of mailen)



uit het hoofd getekende schets...


1) Vouw je blad horizontaal door de midden zodat je straks twee gelijke kanten hebt.
2) Vouw vervolgens je blad verticaal in 8 gelijke vlakken. Dus 4 boven en 4 onder.
Ik heb het blad weer door de midden gevouwen en vervolgens de uiteinden weer naar het midden.
3) Vouw vervolgens de boven en de onderkant. Dit worden straks je pockets!
Ik heb een rand van 5cm genomen.
4) Snij als laatst de horizontale middenvouw tot 3/4 door zodat er één vertikale strook aan elkaar blijft zitten.



5) Plak de uiteinden van de bovenste en onderste flap met tape vast.


6) Vouw het geheel door de midden.


7) Doordat je de middenvouw gesneden hebt krijg je nu twee helften.


8) Vouw beide kanten trapsgewijs.

 9) Het lint komt ter hoogte van de bovenste rand van je pockets. Dit om te voorkomen dat je boekje niet "scheef" trekt als hij straks af is.(ivm dikte verschil.)
10) Klaar om afgemaakt te worden!!


Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn kun je altijd een berichtje achterlaten.

XOXO Cis-sy

3 opmerkingen:

  1. Super leuk! Bedankt voor de uitleg! Komt op mijn to do lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat gaaf Ciske. Kan ik een eigen Grunge versie maken want ik vond het wel een leuk idee maar teveel kantjes en frutsels naar mijn smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ciske, met jouw duidelijke uitleg was het heel
    simpel om het boekje te maken, dank je wel!
    Groetjes, Karin.

    BeantwoordenVerwijderen